Diáktanácsadás a felsőoktatásban

Jelen kiadványunk a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2003. november 28-án megrendezett a Diáktanácsadás a felsőoktatásban című konferencia anyagát gyűjtötte össze.

A szerzők, akik a konferencia előadói voltak, azt vállalták, hogy bemutatják azokat a törekvéseket, eredményeket és terveket, amelyeket a diáktanácsadás rendszerének kialakítása érdekében végeztek az elmúlt években, hozzájárulva a magyar felsőoktatás fejlesztéséhez.

A kiadvány első részének tanulmányaiból megismerhetjük a tanácsadással kapcsolatos oktatáspolitikai feladatok fő irányait, a jelenleg működő szervezetek jellemzőit, a diáktanácsadás hazai kialakulásának sokszínűségét, azzal a céllal, hogy az igények hasonlóságát és a megoldások kreativitását is összevethesse az Olvasó.

A kötet második részéből lehetőségünk van tájékozódni olyan a sajátos tevékenységekről, amelyek a tanácsadás hatékonyságát, hallgatóközeliségét fokozzák, így a tanácsadó portált és a kortárs tanácsadást is. Kitekintettünk a nemzetközi gyakorlatra is, hiszen sok példát, mintát használhatunk az európai és az amerikai felsőoktatási intézmények tapasztalataiból.

A jövőt azok az előadások jelentik, amelyek új kapcsolatrendszereket és új formák kialakítását javasolják a tanácsadásban: olyan szervezeteket, mint a HASZOSZ és Kempelen Farkas Információs Központ és módszereket, mint a számítógéppel támogatott tanácsadási forma.

Reméljük, hogy mindazok, akik érdeklődnek a magyar felsőoktatásban a hallgatói tanácsadás iránt, ötleteket és megerősítést kapnak ebből a kiadványból.